W Ojcowskim Parku Narodowym

4.10.2021r. uczniowie klas: V, VI i VII wybrali się z opiekunami na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego w ramach projektu „Odkrywamy Małopolskę.     Kiedy  dotarliśmy do Krakowa, pani przewodnik przybliżyła  nam historię miasta.  Z autokaru mogliśmy dostrzec  m.in. Wawel, Muzeum Narodowe, Bibliotekę Jagiellońską i Akademię Górniczo-Hutniczą.

Zwiedzanie Ojcowskiego Parku Narodowego rozpoczęliśmy od jednej z większych jaskiń Jury Krakowsko-Częstochowskiej, Jaskini Nietoperzowej. Jej nazwa nawiązuje do nietoperzy, których kości w dużych ilościach tutaj znajdowano.Uczniowie szukali wzrokiem nietoperzy, ale nie było ich, gdyż hibernują zimą. Zobaczyliśmy m.in. hieny, lwa, mamuta, niedźwiedzia, gdyż kości tych zwierząt z okresu zlodowaceń znaleziono. Można było zauważyć stalagmity i stalaktyty. Kolejnym puntem był Zamek w Pieskowej Skale,do którego wspinaliśmy się stromą dróżką. Kiedy dotarliśmy na dziedziniec zamku, pani przewodnik opowiedziała nam jego historię i  pokazała makietę. Niestety, nie mogliśmy podziwiać  wnętrz obiektu. Z zamku ścieżką udaliśmy się w kierunku Maczugi Herkulesa zbudowanej z twardych wapieni skalistych i wynoszącej około 25 metrów.  Piękna panorama zachęcała do robienia zdjęć.

Następnie przejechaliśmy autokarem do  ruin Zamku w Ojcowie, gdzie obejrzeliśmy ekspozycję w pomieszczeniu wieży, plac zamkowy ze studnią oraz pomost widokowy, z którego  podziwialiśmy urocze pejzaże.

Zbliżała się pora obiadu, więc poszliśmy się do restauracji.

Ostatnim punktem wycieczki był spacer Doliną Prądnika.  Zobaczyliśmy stawy z pstrągami, Bramę Krakowską, Igłę Deotymy i bijące ze skały Źródełko Miłości, z którego uczniowie zaczerpnęli wodę do butelek. Piękna, słoneczna pogoda dopisała nam, a zwiedzane obiekty dostarczyły niezapomnianych wrażeń, toteż zadowoleni wróciliśmy do Stryszowa.